Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Han tar över Ogilvy PR

Publicerad: 22 september 2014, 11:21

Stuart Smith blir ny koncernchef för Ogilvy PR efter Chris Graves. Han har tidigare varit chef för områdena Europa, Afrika och Mellanöstern.


Ämnen i artikeln:

Hill & KnowltonEdelmanBurson-Marsteller

Chris Graves har varit global chef för Ogilvy PR sedan 2009 och var dessförinnan ansvarig för Asien-Stilla Havs-regionen.

Han började på byrån år 2005 och har tidigare varit vd för Dow Jones bland annat.

Chris Graves blir nu i stället ordförande för densamma.

Stuart Smith tar alltså över som koncernchef för Ogilvy PR och har tidigare haft tunga poster hos pr-jättar som Hill & Knowlton, Edelman och även Burson-Marsteller, enligt Adage.

Han flyttar från London till New York i och med nya jobbet.

Chris Graves menar att Ogilvy PR inte ens fanns på "radarn" för många europeiska kunder och nu är London-verksamheten det största kontoret i Europa.

Ogilvy PR hade en omsättning på 296 miljoner dollar under år 2013, vilket kan jämföras med 288 miljoner dollar år 2012.

Stuart Smith ska fokusera på ökad tillväxt för den globala organisationen likväl som ökad integration med övriga Ogilvy.

Hela Ogilvy & Mather omsatte 2,3 miljarder dollar under 2013, enligt Adage.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.