Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Hans jobb: Sprida At Nights artistvarumärken i sociala medier

Publicerad: 13 Maj 2016, 13:50

Foto: Wikimedia Commons/Privat

Kristoffer Ruckemanns uppgift är att hitta strategier för att nå målgruppen för artister som Avicii – som har 19 miljoner följare på Facebook.


Ämnen i artikeln:

Avicii

27-åringen Kristoffer Ruckemann frilansade inom foto, copywriting och kommunikation innan han tog jobb som kommunikationschef på Sveriges Elevkårer där han blev kvar i tre år. När så At Night Management behövde nya medarbetare som kunde utveckla deras artisters digitala strategier, var han en av de som blev headhuntad.
– Jag kom in i mars som digital brand manager. Det innebär i stor att jag jobbar med artisternas digitala kommunikation och närvaro på olika plattformar, till exempel strategier för hur de ska synas i sociala medier, säger han.

En av At Night Management kunder är svenska houseartisten Avicii, som har omkring 19 miljoner följare på Facebook.

Hur är det att jobba mot en så stor publik?
– Det är väldigt spännande.Hans målgrupper finns globalt och det rör sig om en massa människor – så vi lägger väldigt mycket energi på att hålla reda på så mycket som möjligt om målgrupperna i en massa olika länder. Men jag jobbar bara delvis med honom, vi har också flera andra artister, säger Kristoffer Ruckemann.

Mårten Färlin

Ämnen i artikeln:

Avicii

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.