Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag07.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Här är byrån som fixar pr åt Zlatans nya varumärke

Publicerad: 8 April 2016, 09:09

Zlatan Ibrahimovic har på senaste tiden lagt sitt namn på många olika affärsprojekt – Volvo, en egen parfym och Vitamin Well för att nämna några. Nu säger han själv att en bomb är på väg i form av ett eget klädesmärke. Resumé kan nu avslöja vilken pr-byrå som fått uppdraget att lansera den nya kollektionen.


Ämnen i artikeln:

DressmannZlatan Ibrahimović

Byrån som har tagit sig an Zlatan är Borg&Lundell. Det här berättar Joel Borg till Resumé.

– Det stämmer att vi arbetar med Varner Ibrahimovic. Mer än så säger vi inte nu. Vi är såklart oerhört peppade och det är en stor ära, säger Joel Borg till Resumé.

Än så länge kan byrån alltså inte berätta så mycket om samarbetet. Det vi vet är att Zlatan har tillsammans med Dressmanns ägare norska Varnergruppen startat bolaget Varner Ibrahimovic som ska lansera ett sportklädesmärke.

Det här har varit känt sedan tidigare, men när lanseringen kommer äga rum är däremot fortfarande oklart. Men i en intervju i Di Weekend säger Zlatan: "Det kommer när det kommer. Men ingen kommer att missa det, tro mig, det kommer att slå ned som ännu en bomb".

LÄS MER: Zlatan sätter tvivlarna på plats i nya reklamfilmen
LÄS MER: Zlatans nya reklamgig: Överraskar jobbsökande

Louise Lindberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.