Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Här är byrån som suddar bort reklam

Publicerad: 11 juni 2010, 08:07

Kommunikationsbyrån Eight i Malmö fick FC Rosengårds sponsorer att ta bort sina loggor från lagets tröjor. Istället skänks hela utrymmet till kampanjen ”Skolan är viktig”. – Alla gick med på det här med det samma. FC Rosengårds sponsorer har väldigt stort hjärta, säger Klas Tjebbes vd på Eight Communications.


Fotbollsvärlden har FC Rosengård att tacka för Zlatan Ibrahimovic. Nu vill klubben hjälpa fler ungdomar till en ljus framtid genom att vara en av de drivande krafterna bakom kampanjen ”Skolan är viktig”.

Målet är att få fler unga i Rosengård att satsa på utbildning och ta sig in på arbetsmarknaden.

Eights unga kreatörsduo Rebecca Johnson (AD) och Agnes Thunell (copy) kläckte sedan idén om hur den lovvärda kampanjen ska kommuniceras bäst – via lagets tröjor.
Sponsorerna nappade och skänkte bort sitt utrymme.
– Sponsorernas namn framgår i alla andra sammanhang. Långsiktigt så kommer de att tjäna på det här, säger Klas Tjebbes.

Hittills har laget spelat en match i sina nya tröjor.
– Vi har fått mycket respons från människor i Rosengård. Inte minst lärarna där. Det är ett erkännande för dem, säger Klas Tjebbes.

Ove Gustafsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.