Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Här är kommunikationscheferna det talas mest om – och deras bästa tips

Publicerad: 8 november 2021, 09:13

Sara Dannborg (Doktor 24), Sara Miller Kinge (Apollo), Fredrik Montgomery (TSC Lidingöloppet) och Adam Györki (TUI).

All Ears har räknat samman vilka kommunikationschefer som har varit mest omtalade under hösten. Doktor 24:s Sara Dannborg toppar listan.


Ämnen i artikeln:

Kommunikationschef

All Ears har under perioden 1 september – 1 oktober mätt antal omnämnanden i medier som tv, radio och poddar genom sitt omvärldsbevakning och analysverktyg.

För att komplettera datan har bolaget intervjuat topp 10 på listan, där de fått dela med sig av sina bästa tips. 

All Ears sammanställning visar att trots de kvinnliga kommunikationscheferna hörts mest i media under hösten. Kvinnornas sammanlagda pr-värde uppgår till 6 274 000 kronor, medan deras manliga branschkollegers sammanlagda värde landar på 5 396 000 kronor.

Flest omnämnanden sker inom nöjesindustrin, som tack vare hävda restriktioner successivt börjar återgå till ett normalläge. Kommunikationscheferna inom kommun och landsting utgör över 20 procent av hela topplistan.

All Ears sammanräkning över de mest omtalade kommunikationscheferna


1. Sara Dannborg, Doktor24 & Platform24

2. Sandra Miller Kinge, Apollo

3. Fredrik Montgomery, TCS Lidingöloppet & Running Leaders

4, Adam Györki, TUI

5. Pontus Tengby, Håll Sverige Rent

6. Martin Löf Nyqvist, Brynäs IF

7. Annelie Jönsson, Vetlanda kommun

8. Marta Tiberg, Uppsala kommun

9. Nina Odermalm Schei, Säpo

10. Kristina Hunter Nilsson, Voi

11. Johan Eriksson, Swedbank

12. Loïc Fontaine, Paradox

13. Sophia Strandberg Jonsson, Bostäder Borås

14. Erika Söderlund, Circle K

15.  Eva Jylltorp, Länstrafikbolaget

16.  Jan Bergman, Umeå kommun

17. Julia Vassilis, Liseberg

18. Klas Nilsson, Boliden

19. Michaela Linge, marinen

20. Ola Billger, Försvarets radioanstalt  (FRA)

Här är topp 10-listans bästa tips

”Tydlighet, lyhördhet & uthållighet”

”Inspirera & informera”

”Bygg en stabil varumärkesgrund”             

”Just do it”

”Krångla inte till det”

”Lyft blicken”

”Ärlighet & timing”

”Ödmjukhet & tydlighet”

”Var engagerad och lyhörd”

”Konsekvens & kredibilitet”                   

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

Kommunikationschef

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.