Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 6 maj 2016, 11:54
Foto: Pressbild/Berghs
Erfarna kommunikatörer från M&C Saatchi, Garbergs och Svenssons Kommunikation bland de som väljer vilka studentprojekt som visas upp under skolans slutevent.
Resumé har tidigare berättat att Act/react är konceptet på årets slutevent på Berghs – och de studenter som bäst representerar konceptet, samt skolans utbildningsbredd, får chansen att visa upp sig i evenemangets specialavdelningar.
Men den chansen får alltså bara vissa utvalda studenter, som i år ska väljas ut av nio framstående personer med spridda bakgrunder inom kommunikation, eller ”Curators of Content”, bland annat Erika Fondin från M&C Saatchi och Malin Johansson från Garbergs. Läs listan över alla nio längre ner.
Kommunikationsexperterna har gått igenom över 100 case innan de kommit fram till de som får ställa ut.
– För första gången kommer det som tidigare varit Berghs slututställning handla lika mycket om deltagarnas reaktioner som om studenternas arbete. Utifrån studentbyråns koncept Act/React gick vi i högt tempo igenom alla inskickade studentcase, utifrån den instinktiva bedömningspunkten – väcker det här reaktioner hos oss? De som väckte reaktioner bland studenternas arbeten valdes ut till något av de mer speciella reaktionsrum som studentbyrån skapat, säger Linda Waxin från bland annat Below Beneath i en kommentar.
Hela panelen
Erika Fondin - M&C Saatchi
Leo Forssell - Trädgården / Under Bron
Anja Melander – Tankeapoteket
Barakat Ghebrehawariat – barak@communication
Tomas Carrfors – Svenssons Kommunikation
Linda Waxin – Below Beneath / Another Above / Cohen + Co Talent Agents
Malin Johansson – Garbergs
James Göransson – Trippple Rainbow
Johanna Beckman – Nobelberget
Mårten Färlin