Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Här är vinnarna i Digital PR Awards

Publicerad: 25 Mars 2020, 09:19

Årets upplaga av kommunikationstävlingen Digital PR Awards prisades bland annat Löfbergs, DB Schenker och Clarion Hotel Amaranten.


I DIgital PR Awards 2020 tävlade 130 bidrag från  Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland. Först analyserats enheterna på de data som finns tillgänglig via Mynewsdesks plattform. Därefter korade den externa juryn vinnarna.

Tävling belönar kommunikation framtagen av varumärkens egna team. 

Årets jury

Susanne Johansson, PR Director, NORD DDB
Jacob Holst Mouritzen, Strategy Consultant, Holst Mouritzen
Magnus Strømnes Bøe, CEO, RED Performance
Christoph Moss, CEO, Mediamoss Newsroom Consulting
Anna Wemming, Global Head of Content & Professional Services, Mynewsdesk

Vinnare

Newsroom of the Year

Vinnare: Clarion Hotel Amaranten

Motivering: När man besöker Clarion Hotel Amarantens nyhetsrum kastas man in i ett konfettiregn av spännande innehåll. De levererar hög kvalité både visuellt och mixar innehållet perfekt mellan affärsnyheter, deras CSR-arbete samt dagliga händelser i verksamheten. Trots att Clarion Hotel Amaranten är en del av en stor hotellkedja, lyckas de förmedla en personlig känsla i sin digitala kommunikation. Bravo Clarion Hotel Amaranten!

Nominerade: Sia Glass, Stockholmsmässan, MSB, MTR Express, Findus, Clarion Hotel Amaranten

Digital Storyteller

Vinnare: Löfbergs

Motivering: Löfbergs lyckas inte bara skapa relevant innehåll - de vågar stå fast vid sina värderingar. De ligger i framkant vad gäller att testa nya kanaler och använder kreativa koncept i sin kommunikation. Löfbergs imponerar gång på gång med att leverera fantastisk storytelling om sin produkt. Det är inte bara kaffet som är upplyftande, utan även deras samhällsansvar. Deras nyhetsrum är en utgångspunkt i all marknadskommunikation och tack vare kontinuerliga uppdateringar blir Löfbergs ögongodis för journalister.

Nominerade: Hack for Sweden, Löfbergs, Kivra, Destination Trysil, SJ, Ford Norge

Shooting Star

Vinnare: DB Schenker

Motivering: DB Schenker är ett nytt tillskott i Mynewsdesk-familjen. De har under det senaste året visat hur storytelling kan vara tidlöst. De arbetar aktivt med att kommunicera bredare än sin produkt och visar även värdet av visuell storytelling. Genom bra kundcase lyckas de lyfta sitt eget varumärke på ett kreativt sätt. DB Schenker visar gång på gång prov på hur man kan använda nyhetsrummet för att nå sin målgrupp på olika sätt. Stort grattis DB Schenker, det ska bli spännande att följa er resa!

Nominerade: A Society, DB Schenker, Vista Gruppe, Swedish Logistic Property AB, Orkla NO, Obsidian Digital

Most Successful Story

Vinnare: Bostads AB Mimer

Motivering: Med sin nyhet ”Personalen erbjöds extra semester om de tränade – sjukfrånvaron sjönk med 30 procent” lyckades Bostad AB Mimer inte bara nå ett dussin stora mediehus, de fick även över 60,000 visningar i nyhetsrummet. Bostads AB Mimers nyhet är ett praktexempel på hur man med bra storytelling kan få stor räckvidd. De vinner i kategorin ”Most Successful Story” med hästlängder.

Nominerade: Bostads AB Mimer, Ford Motor Company, AbbVie Deutschland GmbH & Co KG, UNIT, DollarStore, Discovery Networks Danmark

PR Personality of the Year

Vinnare: Haval van Drumpt, Tre Sverige

Motivering: Haval van Drumpt har på kort tid lyckats positionera sig själv och Tre som en utmanare i telekombranschen. Genom fantastisk PR har han satt både sig själv och Tre på kartan över varumärken som varit aktiva i de senaste frågorna kring bland annat 5G, och synts flertal gånger i Sveriges största medier, podcasts och branschpress. Haval driver samhällsfrågor som ingen annan, och visar på hur bra PR ger resultat som räknas.

Nominerade: Lasse Sandaker-Nielsen, Norwegian, Eva Berglie, Paulig, Haval van Drumpt, Tre Sverige, Daniel Kirchhoff, Scandic Hotels, Sebastian Juengel,Goetheanum, Hans Widell, QTF

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.