Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 31 juli 2013, 11:21
Bloggbyråns nytillskott: Mona Wallin och Rasmus Lewenhaupt.
Pr-byrån Bloggbyrån, som grundades 2011, rekryterar två nya medarbetare. – Bloggvärlden har förändrats lite sedan vi startade, bloggarna har överlag blivit mer professionella, vilket är bra för oss, säger Jennifer Bark, en av grundarna.
Bloggbyrån består nu av fem medarbetare. Beräknad omsättning i år är 2,5 miljoner kronor.
Nytillskotten är Rasmus Lewenhaupt, designer, och Mona Wallin, digital strateg/projektledare.
Rasmus Lewenhaupt har mångårig erfarenhet inom film, design och redigering, där han jobbat med kunder som Microsoft, Socialstyrelsen och Telia.
Mona Wallin kommer närmast från Naturskyddsföreningen där hon haft det övergripande ansvaret för organisationens kommunikation i sociala medier.
Hur ser ni på att bloggar fått konkurrens av andra kanaler i sociala medier och kanske inte har en lika stark position som när ni drog igång?
– Vi vet att vårt namn har sänt tanken åt hållet att vi bara, eller i alla fall mestadels, jobbar med bloggar, men så är det inte. Vårt erbjudande har varit brett inom pr från början där bloggar varit en av flera viktiga sociala medie-kanaler att arbeta med, säger en av grundarna, Jennifer Bark, till Resumé och fortsätter.
– Bloggvärlden har förändrats lite sedan vi startade, bloggarna har överlag blivit mer professionella, vilket är bra för oss. Det gör det enklare att samarbeta med bloggare. Men som sagt, bloggvärlden är en del av den kommunikation vi hjälper företag med. Facebook är oftast navet i det sociala ekosystem som främst består av Facebook, Instagram, Twitter, Youtube och bloggosfären.
Några av Bloggbyråns kunder är ProViva, Telge Energi, JM, Svenska Möten och Makedonien.
Magnus Helander