söndag24 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Harald Ullman förnyade den politiska kampanjen – gav högersossen ett ansikte

Publicerad: 25 augusti 2021, 12:32

Till höger valaffischen från 1985 som kom att bli historisk. Till vänster Harald Ullman framför Socialdemokraternas valaffischer 1994. Foto: Tommy Nilsson från boken "Rösta! Om pr, prylar och påverkan" från 2009.

Med anledning av pr-mannen Harald Ullmans bortgång minns journalisten Janne Sundling valrörelsen 1985 och en socialdemokratisk kampanjledare som kom att förändra den politiska kommunikationen i Sverige. ”Ullman tänkte inte utanför boxen. Han befann sig aldrig riktigt innanför den”.

Ämnen i artikeln:

Harald UllmanSocialdemokraternaPR

JS

Janne Sundling


Moderaternas partisekreterare Per Schlingmann såg belåten ut när han gick omkring i Visby under Almedalsveckan den här julidagen 2010. Partiet hade just presenterat en affisch de skulle använda i valrörelsen

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev