Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Hemlig Zlatan-strategi bakom pr-succén

Publicerad: 3 November 2011, 08:37

Båda kvällstidningarna har rader från Zlatans nya bok på löpen i dag. En pr-succé för Bonnierförlagen.

Båda kvällstidningarnas har i dag nya citat ur Zlatans kommande självbiografi. Men ingen av tidningarna har fått utdrag ur boken från förlaget. I stället ligger ett hemligt pr-knep bakom planteringen. – Jag tänker inte berätta fär dig hur vi har gjort det här, säger Anna Karin-Korpi, pr-ansvarig på Bonnierförlagen, till Resume.se


Ämnen i artikeln:

Zlatan Ibrahimovic

I mitten av november släpps biografin om Zlatan Ibrahimovic, som på förhand är ett av de hetaste boksläppen under hösten. Boken är skriven av Zlatan tillsammans med David Lagercrantz, som tror att boken ska ge en ny bild av Zlatan. Hittills har man släppt ett mycket kort utdrag i ett pressmeddelande. Men förlaget ser inte ut att bjuda på något mer och hemlighetsmakeriet kring boken är stort. Inget får läcka.

Anna-Karin Korpi sa nyligen till Resume.se att man inte kommer att släppa några andra utdrag ur boken före boksläppet.

– Innehållet är exklusivt och boken är så het och intresset så stort ändå, säger Anna-Karin Korpi, pr-ansvarig på Bonnierförlagen.

Men i dag toppar båda kvällstidningarna med nya citat ur Zlatans bok, om bråken i Barcelona.

Båda kvällstidningarna tycks tro att de att de är ensamma om uppgifterna. ”Bara i Aftonbladet” och ”Expressen avslöjar”, står det.

Anna-Karin Korpi vill inte berätta hur planteringen i tidningarna gått till.

– Jag vet hur det här har gått till. Men vi har inte gett dem några utdrag.

Hur har det här gått till då?
– Det tänker jag inte berätta för dig. Hur vi jobbar pr-mässigt håller vi oss för oss själva.

Magnus Helander


Ämnen i artikeln:

Zlatan Ibrahimovic

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev