Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Henrik Johnssons pr-offensiv

Publicerad: 16 april 2012, 09:19

Henrik Johnsson.

Foto: Resumé.

Tv-producenten och förre programledaren Henrik Johnsson är nyckelperson i en ny pr-satsning för svensk handboll. Även DN:s förre chefredaktör Jan Wifstrand är involverad i arbetet.


Efter handbolls-VM på hemmaplan 2011 bildades Svenska Handbollslandslaget AB vars uppdrag är att arbeta med ”pr, kommunikation och kommersiell utveckling av svensk landslagshandboll”. Man vill testa nya grepp.

– Vi vill på allvar använda mera av nöjesbranschens tilltal där vikten av att kunna skapa intresse råder. Vi vill bortom idrottens ibland fanatiska fokusering på resultat. Kan vi få våra landslag intressanta oavsett hur matcherna slutar har vi lyckats. Idrottslig framgång gör givetvis jobbet enklare, men får inte vara helt avgörande, säger Henrik Johnsson, tv-producent och före detta handbollsspelare, i en kommentar.

I styrelsen för Svenska Handbollslandslaget AB ingår Henrik Johnsson, ex-stjärnan, Stefan Lövgren, elitspelaren Anna Larsson, kategorichef på Ridderheims & Falbygdens, Anders Nissen, vd för Pandox AB och Jan Wifstrand, vd för Rapidus AB.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.