Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Hjärt-Lungfonden vill ha hjälp att avbilda hjärtat

Publicerad: 29 April 2014, 09:49

Organisationens 110-årsjubileum fortsätter. Genom fototävlingen "Bilden av ett hjärta" vill Hjärt-Lungfonden skapa sig en bildbank på symbolen.


Ämnen i artikeln:

Hjärt-Lungfonden

Fototävlingen riktar sig till allmänheten och går ut på att tolka hjärtat som symbol.

– Syftet är att bjuda in allmänheten så att de kan göra sin tolkning av hjärtat. Vi vill skapa engagemang för de som lever med hjärt- och lungsjukdom i Sverige, säger Karin Myhrström, projektledare för kampanjen.

Tävlingen pågår från 2 maj till 31 maj och bedrivs via Hjärt-Lungfondens Facebooksida.

De tio bidrag som fått flest röster bedöms av en jury med bland andra skådespelaren Anders Ekborg, som också medverkat i organisationens reklamfilmer.

– Vi är i stort behov av en bildbank som sedan kommer användas i vår marknadsföring och redaktionella kommunikation. Självklart hoppas vi också på att få fler givare, säger Karin Myhrström.  

Kampanjen kommer att marknadsföras via Facebook och LinkedIn, i egna kanaler och genom Hjärt-Lungfondens ambassadörer.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Hjärt-Lungfonden

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.