Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Hjärtslags-app succé för Rebtel

Publicerad: 14 Februari 2013, 09:19

En app som gör det möjligt att skicka dina hjärtslag till någon du tycker om har gjort succé på Alla hjärtans dag.


Ämnen i artikeln:

RebtelDeportivo

Mobila IP-telefoni-bolaget Rebtel har gjort succé med sin app Re:beat, som gör det möjligt att skicka sina hjärtslag till någon man gillar.

Sedan den lanserades i förrgår har den blivit en stor framgång för PR-byrån Deportivo, som skött lanseringen. Den har nått människor i 132 länder och medier över hela världen har uppmärksammat appen, däribland  New York Times, Wired,  PSFK, Lauqhingsquid, Trend Hunter och  twittraren Guy Kawasaki med 1,2 miljoner följare.

– Det är vår första riktigt internationella kampanj. Det har gått långt över förväntan, säger Deportivos VD Mattias Ronge.

Appen fungerar så att man håller fingret över  telefonens kamera. Med hjälp av kamera och blixt hittar appen  användarens puls genom att mäta fingrets skiftningar i färg.

I appen skapas en animerad bild av användarens hjärta med ljud - i  synk med personens hjärtrytm. Animationen kan sedan skickas via sms,  email eller delas till Facebook och Twitter.

– Rebtells pay off är ”Talk more to your loved ones”, och insikten är att det är svårt att göra något romantiskt när man befinner sig en kontinent ifrån varandra. Vi funderade kring om man kan göra något som är otroligt romantiskt från vårt kalla land? Då kom vi på hjärtslagsidén.

Rebtel är världens näst största Mobila IP-telefonitjänst vid sidan av Skype och hjärtslagsappen ger ett välkommet fokus på företaget.

– Den har fått en otrolig spridning. Jag kan tänkta mig att den har en räckvidd på 30-40 miljoner nu. Bara artikeln i New York Times når 25 miljoner människor. Det visar att vi från Sverige i den digital pr-världen kan styra kampanjer som når ut överallt i dag.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

RebtelDeportivo

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.