Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 18 januari 2012, 09:41
Jan Fager
Sveriges Marknadsförbund lanserar nu ”Marknadsförarens nyckeltalsbok”, en handbok som ska lära marknadsföraren att bli affärsman.
Anders Sancho, medförfattare till boken, menar att det är hög tid för marknadsförare att visa marknadsföringens centrala roll.
– Marknadsföring handlar inte bara om kommunikation och kampanjer, utan är den mest kritiska funktionen och kompetensen för att driva affären och skapa lönsam tillväxt.
Boken behandlar bland annat marknadsledning, direktmarknadsföring, reklam och marknads-PR. Sveriges Marknadsförbund har som mål att släppa en uppdaterad version varje år.
– Nu är det hög tid för marknadsföraren att greppa räknedosan, lära sig älska Excel och visa att marknadsföring gör skillnad på sista raden i resultaträkningen, säger Jan Fager, vd på förbundet.