Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag24.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Högkonjunktur för krisrubriker

Publicerad: 8 Januari 2009, 10:53

Finanskrisen nya ABC? Det börjar med Finanskris och slutar med Swedbank.


Ämnen i artikeln:

FinanskrisNarva

Här är rubrikorden som ökat mest i de svenska medierna. Källa: Narva/Mediearkivet

Kristider skapar snabbt ny vokabulär. Amerikanska låneinstitutet Fannie Mae har på kort tid blivit ett svenskt household-name.

Och krisens nya svenska ansikten är tre medelålders herrar: Jan Lidén, Stefan Invges och Bo Lundgren.

Det visar en undersökning av Narva, en kommunikationsbyrå med kunder bland börsnoterade bolag.

Narva har plöjt igenom mediearkivet under en tremånadersperiod i höst och jämfört med samma period under den mer glansfulla perioden hösten 2007.

Den solklara vinnaren bland krisladdade ord är inte oväntat det allomfattande finanskris, som ökat med drygt 6000 procent under perioden.

En säker ordinvestering med andra ord. Noterbart är också att ordet framtidsplan fallit med 20 procent.

Peter Willebrand

Ämnen i artikeln:

FinanskrisNarva

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.