Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Hon blir pr-chef på V&B Change

Publicerad: 26 Mars 2013, 10:03

Ida Nilsson

Foto: Pressbild

V&B Change tar sitt erbjudande vidare och ger Ida Nilsson förtroendet att utveckla en avdelning för pr och sociala medier. Ida Nilsson, har gjort sig känd som medförfattare till Sveriges största Facebook-studie och blev nominerad till Cision PR Influence Award 2012.


Ämnen i artikeln:

Valentin & Byhr

Ida Nilsson har en lång bakgrund från arbete med pr och sociala medier på olika kommunikationsbyråer i Göteborg. Dessförinnan jobbade hon på JC AB. Närmast kommer hon från systerbyrån Valentin&Byhr.

– Att få vara med och bygga en PR-avdelning på en byrå som jobbar gränslöst mellan disciplinerna känns fantastiskt roligt, säger Ida Nilsson.

V&B Change:s affärsidé är att integrera strategi- och affärsutveckling med kommunikation och butiksaktivering. Idag  har byrån 25 medarbetare som jobbar med kunder som Fazer, Unilever, Malmö Aviation, Miljonlotteriet, Skanska Nya Hem och CTEK. V&B Change startade 2009 och blev utsedd till Årets Byrå 2010 och kom på bronsplats i Årets Byrå 2011.

– Det känns som ett naturligt steg i vår utveckling att bygga upp en PR-avdelning. Den här sektorn är extremt expansiv för oss och Ida känns klockren för uppdraget. Vi är jätteglada att hon ansluter sig till oss, säger Marios Forslund, cd och partner på V&B  Change.

Den nyinrättade avdelningen för pr och sociala medier kommer utöver Ida Nilsson att bestå av Hanna Stefansson och Sofia Brick.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Valentin & Byhr

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.