Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Hon ska lära byråerna hur man blir kundens älskling

Publicerad: 26 augusti 2013, 13:23

Foto: Lisa Åberg.

Branschorganisationen Svenska pr-företagen drar igång Svenska pr-akademin i september. Målet är expandera akademin nästa år samt förhandla med Berghs om ett samarbete. Spendrups fd kommunikationsdirektör, Caroline Ekman, ska bland annat lära ut hur man man blir kundens älskling.


Ämnen i artikeln:

SpendrupsSvenska Pr-företagenGabriella Finnborg

Svenska pr-akademin genomför åtta kurser för anställda i pr-företag under hösten 2013 och våren 2014.

Svenska pr-akademin ska hjälpa byråerna att vidareutbilda nya medarbetare, ge unga förmågor en snabb start i  yrket samt ge seniora medarbetare möjligheten att bredda sin  kompetens.

Caroline Ekman, som precis har lämnat som  kommunikationsdirektör för Spendrups, informerar bland annat om hur man  blir kundens favorit.

Prats vd, Gabriella Finnborg, talar om taktisk och strategisk projektledning.

Akademin erbjuder också grundläggande kurser samt kurser med hur man gör för att lyckas som lobbyist.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News