PR
Honesty bakom valårets första kampanj för Moderaterna
Publicerad: 19 januari 2018, 14:18
Moderaterna väljer att lyfta frågan om trygghet som sitt första drag under valåret 2018. Till sin hjälp har de tagit reklambyrån Honesty.
Syftet är förutom att lyfta frågan om trygghet också att förmedla Moderaternas konkreta förslag på sådana åtgärder de menar krävs för att få till trygghet.
– Vi tycker det är ett perfekt läge att gå ut direkt nu i januari med våra budskap för att starta valåret starkt. Vi vet att frågor som rör säkerhet och trygghet i Stockholm och övriga landet är något som många funderar över, säger Mattias Thorsson, kommunikationschef för Moderaterna i Stockholms stad och län, i ett pressmeddelande.
Moderaterna hoppas att kampanjen, som går under namnet #slutsnackat, ska få folk att bli nyfikna på partiets politik och vilja gå in på kampanjsidan. Namnet syftar till att regeringen kommenterar aktuella händelser som "oacceptabla", utan att enligt Moderaterna komma med konkreta åtgärder.
"Sverige och Stockholm förtjänar bättre handlingskraft från sin regering", skriver Moderaterna i pressmeddelandet.
Kampanjen går under vecka 4 och 5 på stortavlor, i tunnelbanan på webben och i sociala medier.