Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Hoppar av Mindmakers - startar egen pr-byrå

Publicerad: 19 september 2014, 07:19

Sara Möndell och Carl Forsström.

Medgrundarna och delägarna SaraMöndell ochCarlForsström lämnar Mindmakers för att starta den egna pr-byrån BeachfrontCommunications.


Ämnen i artikeln:

Christina SalibaMindmakers

Sara Möndell och Carl Forsström leddedenglobala nätverksbyrånText100iNordenunderfleraår innan de 2011 grundade Mindmakers i BerntzonBylunds regi. 2012 gick den avhoppade Weber Shandvick-vd:n Christina Saliba in i BerntzonBylund som delägare och blev vd för Mindmakers.

Nu lämnar Möndell och Forsström pr-byrån för att i stället dra igång den egna satsningen Beachfront Communications.

Sara Möndell säger att hon och Carl Forsström sedan en tid tillbaka har drömt om att starta en egen byrå ihop. De båda har jobbat ihop i 15 år.

– Kommunikationäroftastdetendasomdifferentierarprodukterochtjänsteridag. Detärdärförviktigare ännågonsinattsäkerställaatt prochkommunikation,ibåde egnaochförtjänadekanaler, stödjerdeaffärsmässigaprioriteringarna.Detfinnsett stortbehovavatthjälpaföretagmeddettaarbete,sägerSaraMöndell som blir vd.

Tjänsteutbudetomfattar”alltfrånstrategioch paketeringavbudskap, till genomförandeavkonkretakampanjer”, och kriskommunikationär ett avbyråns huvudområden.

– Visatsarstenhårtfrånstartochletarredanefterkunnigakommunikatörermederfarenhet somvilljobbatillsammansmedoss,sägerCarlForsström.

Sedan starten 2011 har Mindmakers vuxit kraftigt. Mellan 2012 och 2013 mer än fördubblades omsättningen från 4,5 miljoner kronor till 11,8 miljoner kronor. För 2013 blev byråintäkten 8,8 miljoner med en vinst på 2 miljoner, vilket ger en vinstmarginal på 22 procent.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Christina SalibaMindmakers

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.