Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Hotellkedja valde Spotlight PR

Publicerad: 13 maj 2009, 09:22

Best Western har valt Spotlight PR till ny samarbetspartner. – Vi vill positionera Best Western Hotels som den personliga hotellkedjan, säger Eva Brunnberg, marknadschef på Best Western.


Ämnen i artikeln:

Spotlight PR

Best Western Hotels består av privatägda hotell. Nu har kedjan valt Spotlight PR som samarbetspartner för deras framtida kommunikation. Det är första gången hotellkedjan väljer att aktivt samarbeta med en pr-byrå.

Spotlight PR ska dels öka kännedomen generellt om Best Western och dels bygga vidare på den interna stoltheten för varumärket. Till en början handlar uppdraget om att lyfta kedjan som en helhet på riksnivå men på sikt är målet att hotellägarna ska ta egna initiativ och se möjligheterna att skapa pr lokalt.
– Även om vi ska stå på en gemensam värdegrund så har varje enskild Best Western-ägare en unik historia att berätta om sitt hotell, säger Eva Brunnberg.

Best Western jobbar även med reklambyrån Falck & Co.

Arbetsgrupp på Spotlight PR:

Isadora Cugler
Axel Lagerbielke

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Spotlight PR

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.