onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Hundzoner, mjukare tonalitet och samhällsnytta – lär av Tres employer branding-strategi

Publicerad: 15 november 2022, 14:27

Mårten Lundberg: ”Hitta en berättelse som du vill att folk ska berätta om ditt varumärke”

När Tre tappade i marknadsandelar fick bolaget svårare att behålla talang. Lösningen blev en ny employer brandning-strategi som balanserar varumärkets utmanarposition med rollen som samhällsaktör. I dag rankas operatören som en av Sveriges bästa arbetsgivare: ✓ Så fick Tre upp besöken i intranätet med 15 procent ✓ Sociala medier-strategin gentemot medarbetarna. ✓ Kampanjstrategin för att nå unga kvinnliga säljare. ✓ Så kommunicerar vd:n Haval van Drumpt för att stärka varumärket gentemot medarbetarna.

Ämnen i artikeln:

ToppnyheterEmployer BrandingTechUkrainakrigetTreMårten LundbergPRVarumärkeVarumärkenJämställdhet

ART

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


När Sverige går in i en lågkonjunktur vars omfattning vi fortfarande vet mycket lite om präglas arbetsmarknaden alltjämt av kompetensbrist. Den är särskilt kännbar inom tech där operatören Tre, med

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev