Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Hundzoner, mjukare tonalitet och samhällsnytta – lär av Tres employer branding-strategi

Publicerad: 15 november 2022, 14:27

Mårten Lundberg: ”Hitta en berättelse som du vill att folk ska berätta om ditt varumärke”

När Tre tappade i marknadsandelar fick bolaget svårare att behålla talang. Lösningen blev en ny employer brandning-strategi som balanserar varumärkets utmanarposition med rollen som samhällsaktör. I dag rankas operatören som en av Sveriges bästa arbetsgivare: ✓ Så fick Tre upp besöken i intranätet med 15 procent ✓ Sociala medier-strategin gentemot medarbetarna. ✓ Kampanjstrategin för att nå unga kvinnliga säljare. ✓ Så kommunicerar vd:n Haval van Drumpt för att stärka varumärket gentemot medarbetarna.

Ämnen i artikeln:

ToppnyheterTreMårten LundbergEmployer BrandingVarumärkeJämställdhetTechUkrainakriget

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


När Sverige går in i en lågkonjunktur vars omfattning vi fortfarande vet mycket lite om präglas arbetsmarknaden alltjämt av kompetensbrist. Den är särskilt kännbar inom tech där operatören Tre, med

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev