Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Hunger Games får kärlek av Fiat

Publicerad: 2 November 2015, 15:07

Fiat i annonssamarbete med The Hunger Games.

Foto: Youtube

Fiat gör en rad explosiva tv-spots i samband med storfilmen The Hunger Games premiär den 20 november.


Ämnen i artikeln:

Fiat

Fiat teamar upp med Lionsgate. Inför premiären av The Hunger Games visar biljätten totalt fyra reklamfilmer för deras tre modeller Dodge, Ram och Chrysler med namn som ”Whistler” och ”Playing with fire”. Scener ur The Hunger Games spelas upp samtidigt som bilmodellerna rullar i rutan.

Kampanjen är gjord av Testa & Partners i Los Angeles, skriver Adage.com.

”Vårt samarbete med The Hunger Games och Lionsgate är ett bra exempel på vad som kan göras som är oväntat. Associationen med en sådan populär film ger en exceptionell betydelse för vårt budskap. Värderingarna delas med våra tre varumärken – upproriska Dodge, hårt arbetande Ram och motståndskraftige Chrysler”, säger Olivier Francois, marknadschef för Fiat Chrysler Automobiles, i en kommentar.

Reklamen rullar nu i amerikansk tv. Och när The Hunger Games premiär är överspelad så kommer biljätten att köra igång liknande samarbete med Star Wars som har premiär i december.

Se två av filmerna här nedan.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Ämnen i artikeln:

Fiat

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.