Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag27.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Hurra med kallingar från pop up-truck

Publicerad: 11 November 2016, 10:13

Trucken

Foto: Kampanj

En food truck kommer lastad med kalsonger. Det blir verklighet idag när nya underklädesföretaget CDLP kör runt i centrala Stockholm för att fira pappa.


Ämnen i artikeln:

PR-ByråerPR-strategi

Bakom CDLP står filmregissören Christian Larson och vännen Andreas Palm. Under kampanjen Un Cadeau Pour Papa (en present till Pappa) tar CDLP sina produkter till kunden inför Fars dag.

De använder sig av en food truck som är omgjord för att erbjuda kalsonger och kommer att cirkulera runt Norrmalm från lunchtid idag och på Södermalm imorgon, lördag.

– Merparten av våra kunder köper våra produkter via vår shop online, men vi har fått många förfrågningar om att skapa en temporär CDLP-butik, både inför Fars dag och inför julen, vilket vi nu gör med vår första Pop-Up truck. Vi kan ibland sakna det fysiska kundmötet, och vi ser enormt mycket fram emot att träffa kunderna de kommande två dagarna, säger Andreas Palm, vd och medgrundare, i en kommentar.

CDLP lanserades i somras.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Ämnen i artikeln:

PR-ByråerPR-strategi

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.