Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Hybridbyrån Welcom växer

Publicerad: 6 Februari 2012, 13:06

Welcoms nya medarbetare i den nyinköpta sex meter långa soffan.

Foto: Welcom

Pr-byrån Welcom i Göteborg är på frammarsch. Här är de åtta senaste rekryteringarna i den nyinköpta sex meter långa soffan.


Ämnen i artikeln:

Welcom

Welcom fyllde tio år 2011. Byrån har åtta nya medarbetare på plats och är totalt 23 heltidsanställda.

– Det är en konsekvens av den starka utveckling vi har haft de senaste åren. Bara under 2011 har vi anställt åtta nya medarbetare, berättar Joakim Brinkenberg, vd på Welcom.

Welcom har under de senare åren vuxit till en hybridbyrå med kompetens inom pr, reklam, web och events. Bland kunderna finns HSB, SIA glass, IKEA, White arkitekter, Team Sportia, Vasaloppet, IFK Göteborg, Nishiki och Medstop.

– Redan 2010 var ett bra år som ledde till att vi rankades som en av landets snabbast växande byråer. I Veckans Affärer blev vi utnämnda till Superföretag, och vi kom trea i Årets Byrå. Den framgångsvågen har fortsatt under 2011, konstaterar Joakim Brinkenberg.

2011 hade Welcom en omsättning på 26 miljoner kronor, en ökning med 35 %. Resultat före skatt ca 2,5 miljoner kronor – en dubbel ökning från 2010. Och rapporten för 2012 ser bra ut:

– Jodå, det ser bra ut. Vi har ju inga siffror ännu, men signalen från marknaden är att många potentiella kunder är intresserade av vårt helhetserbjudande, där kvalitet alltid går före kvantitet, och där pr alltid är en huvudingrediens, säger Anders Westgårdh creative director och grundare av Welcom.

Den senaste rekryteringen är Johan Danland som lämnar jobbet som client director på Lost Boys International (LBi) för att bli strategisk digital projektledare på Welcom. Johan Danland har tidigare arbetat som projektledare på Framfab.

Övriga nya medarbetare är:
Malin Kiriazidou, senior PR-konsult. Malin kommer närmast från en tioårig anställning på Patriksson Kommunikation, och har tidigare arbetat på Havanna i Stockholm.

Gavin Smart, AD, har tidigare arbetat i många år inom Forsman & Bodenfors-sfären.

Catja Björklund, copywriter, kommer närmast från reklambyrån Linderoths i Göteborg och har tidigare jobbat på bl.a. Dragster och Futurelab.

Johan Lindgren, junior PR-konsult, utbildad på Medie- och Kommunikationsvetenskap vid Göteborgs universitet, kommer närmast från Cordovan.

Nils Gustavsson, grafisk formgivare, anställdes efter att ha praktiserat på Welcom under sin utbildning i reklam och marknadsföring på Yrkeshögskolan i Göteborg.

Robert Fredriksen, front end-utvecklare, utbildad på Yrkeshögskolan i Göteborg.

Rickard Dahlström, front end-utvecklare, utbildad på Yrkeshögskolan i Göteborg, kommer närmast från Mäklarhuset.

Erika Siljendal

Ämnen i artikeln:

Welcom

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.