Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag06.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Iconic Sthlm får in internationella kändisar

Publicerad: 16 Januari 2014, 10:25

Nina Philipson på Iconic Sthlm.

Nu ska det bli lättare och billigare för skandinaviska varumärken att hitta internationella kändisar till sina kampanjer. Detta genom ett samarbete mellan Iconic Sthlm och den amerikanska storbyrån Platinum Rye Entertainment.


Forbes Magazine har utsett Platinum Rye till ”världens största förmedlare av kända personer som artister, sportstjärnor, supermodeller etc till reklamkampanjer och PR-aktiviteter”.

Genom det nya samarbetet får Iconic Sthlm möjlighet att få in internationella stjärnor för reklamsamarbeten på den skandinaviska marknaden.

– Detta samarbete kompletterar vårt erbjudande på ett fantastiskt sätt. Det ger oss möjligheten att erbjuda skandinaviska kunder ett brett urval av internationella stjärnor, idrottare, supermodeller, skådespelare till mycket bra priser, säger Nina Philipson, en av grundarna av Iconic Sthlm i ett pressmeddelande.

– Att använda kända personligheter i reklam har visat sig väldigt effektivt, och vi är glada över detta samarbete med Platinum Rye Entertainment, fortsätter hon.

Iconic Sthlm är en talent agency som startades av Jonas Hildeland och Nina Philipson. Bolaget representerar och förmedlar kända namn för kommersiella samarbeten, som reklamkampanjer och designsamarbeten.

I Sverige har man bland annat hand om Mikael Persbrandt, Jens Lapidus, Rebecca & Fiona, Moa Gammel, Cecilia Forss, Anine Bing, Nour El-Refai och Caroline Winberg.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.