Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Ikano väljer Volontaire

Publicerad: 3 September 2013, 09:01

Matilda Lenner Payne, marknadschef på Ikano Bank

Volontaire vann pitchen och är nu ny huvudbyrå för Ikanos tre bolag Ikano Bank, Ikano Bostad och Ikano Försäkring.


Ämnen i artikeln:

VolontaireIkano Bank

Uppdraget har redan påbörjats och kommer att innebära såväl övergripande strategiarbete som taktiska kampanjer. Ikano blir en av Volontaires största kunder.

Ikano Bank, Ikano Bostad och Ikano Försäkring tillhör samma företagsgrupp - Ikano Group. Det tre bolagen har tidigare arbetat oberoende av varandra i sin kommunikation.

Tillsammans med reklambyrån Volontaire ska bolagen ta fram en gemensam kommunikationsstrategi som använder respektive bolags styrkor, samtidigt som det övergripande varumärket stärks.

– Vi är väldigt glada över att få jobba med Ikanobolagen, eftersom de har fantastiska värderingar som vi tillsammans ska bevisa i handling, säger Carl Unger, vd på Volontaire. Uppdraget är komplext, med olika organisationer som har ambitionen att arbeta ännu mer tillsammans. Detta gör det till en stor och spännande utmaning för oss.

De tre företagen beskrivs som lättrörliga och snabba, med långsiktiga ägare och en ambition om att växa. För att hitta rätt reklambyrå bjöds ett antal byråer in till en ambitiös byråpitch. Kriterierna var att byrån liksom arbetsgruppen skulle hålla hög strategisk höjd, ha dokumenterad kreativ förmåga och en stor portion mod.

– Volontaires främsta uppgift blir att som huvudbyrå säkra en sammanhållen kommunikation och se till att våra budskap stärker vår position ytterligare, säger Matilda Lennér Payne, marknadschef på Ikano Bank. Med sin erfarenhet, sitt mod och sitt annorlunda angreppssätt tycker vi alla att det ska bli otroligt kul att jobba med Volontaire.

Krister Berntsson


Ämnen i artikeln:

VolontaireIkano Bank

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev