Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Ikea i rikstäckande kampanj för Lattjo

Publicerad: 23 Oktober 2015, 13:50

Inbjudan till eventet på söndag.

Foto: Ikea

På söndag förvandlar Ikea Gamla Riksarkivet till ett lekhus. Det är en del i kampanjen för lanseringen av nya leksakskollektionen Lattjo i Sverige.


Ämnen i artikeln:

EventUtomhusreklamIKEAReklamfilmFuturniturePrintannons

Gamla Riksarkivet blir en enda stor maskeradfest, när Ikea bjuder in barn och vuxna för att promota Lattjo nu på söndag. I byggnaden möts besökarna även av konserter, pussel, hinderbana, disco och massa annat. Kommunikationsbyrån Futurniture står för kampanjen som även innehåller fler delar.

Tre filmer har tagits fram på temat ”Gissa leken” med före detta programledaren i Bolibompa – Farzad Farzaneh – samt en utomhus- och en printkampanj som går i hela riket. Utomhuskampanjen består bland annat av ett dominospel för Play-skärmar i tunnelbanan.

Resumé berättade igår också om att animeringsjätten Dreamworks gör 25 kortfilmer för Ikea med anledning av nya leksakssortimentet.

Uppdragsgivare:
Tina Björeman, pressansvarig heminredning IKEA Sverige

Arbetsgrupp Futurniture:
Lisa Johansson, projektledare
Fredrik Nilsson, art director/CD
Jenny Gromark Wennberg, copywriter
Andreas Slättner, grafisk formgivare
Lisa Eriksson, pr-strateg
Amanda Wennö, produktionsledare
Madelin Ahnlund och Hanna Erixon, praktikanter

I samarbete med:
Jérôme Signori, scenograf
Farzad Farzaneh, regissör
Maja Sten och Tyra von Zweigbergk, illustratörer
Stopp Interactive
Dekorverket
Haven concept

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.