Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 9 januari 2015, 10:33
Instagrams andra inlägg.
Foto: Skärmdump.
Den som undrat varför Ikea inte finns på Instagram behöver inte vara frågande längre. Nu öppnar möbeljätten konto.
– Vi är här nu, skriver de i sitt första inlägg.
Nu väljer Ikea att utöka sin digitala kommunikation med ett Instagram-konto. Där vill de posta "inspirerande" inlägg med inredningstips och nyheter.
Kanske har Ikea inspirerats av Folkpartiets Jan Björklunds entré på Twitter med sitt första inlägg. Han öppnade nämligen ett konto på mikrobloggen i slutet av november där han kort och gott skrev: "Jag är här nu".
– Det känns fantastiskt att vi äntligen är på Instagram. Vi ser fram emot att dela med oss av det vi brinner för, design och heminredning, i en kanal där vi möter en lite yngre målgrupp, säger Nina Nilsson, projektledare för sociala medier på Ikea, i ett pressmeddelande.
Ansvarig byrå är Futurniture.
Det är spännande och en rolig utmaning att få visa upp en lite annan, mer nyfiken och överraskande sida av IKEA, säger Cecilia Wirseen, chef för sociala medier på Futurniture.