Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

IKEA:s "Där livet händer" hyllas för sin effekt

Publicerad: 14 November 2017, 13:54

Konceptet "Där livet händer" har redan hyllats av många. Nu står det klart att det också varit lyckosamt för IKEA.


Ämnen i artikeln:

Åkestam Holst100-wattarenIKEA

Det var förra hösten som IKEA släppte de första enheterna på det nya reklamkonceptet "Där livet händer". Med avstamp i vardagen visar varuhuset på sin roll i människors liv. Sedan dess har ett flertal reklamfilmer släppts på temat, och nu belönas det för sin effekt i 100-wattaren.

Kampanjen, som är framtagen av Åkestam Holst, vinner 100 Watt i kategorin Konsumentkampanj.

De andra kampanjerna som belönas i kategorin är:
75W: Åland Index/Östersjöprojektet/Ålandsbanken/RBK
50W: "5 i..." med Knorr Snack Pot/Unilever/Mindshare/ Nyheter24-Gruppen/ Splay Networks

Här kan du se den första filmen ur konceptet:

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.