Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 14 November 2017, 13:54
Konceptet "Där livet händer" har redan hyllats av många. Nu står det klart att det också varit lyckosamt för IKEA.
Det var förra hösten som IKEA släppte de första enheterna på det nya reklamkonceptet "Där livet händer". Med avstamp i vardagen visar varuhuset på sin roll i människors liv. Sedan dess har ett flertal reklamfilmer släppts på temat, och nu belönas det för sin effekt i 100-wattaren.
Kampanjen, som är framtagen av Åkestam Holst, vinner 100 Watt i kategorin Konsumentkampanj.
De andra kampanjerna som belönas i kategorin är:
75W: Åland Index/Östersjöprojektet/Ålandsbanken/RBK
50W: "5 i..." med Knorr Snack Pot/Unilever/Mindshare/ Nyheter24-Gruppen/ Splay Networks
Här kan du se den första filmen ur konceptet:
Fredrik Thambert