Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Ikea satsar på mode

Publicerad: 6 oktober 2010, 06:40

Nya, unga och oetablerade modeskapare. De vill Ikea nå med sin nya tävling som drar igång den 10 oktober. Tanken bakom konceptet, som heter Garderob, är att visa upp sina förvaringssystem.


Ämnen i artikeln:

Forsman & BodenforsIkea

Förstapriset i tävlingen är 50 000 kronor, och de 25 designers som Ikea bedömmer vara mest spännande får chansen att visa sina kollektioner i ett modeevent den 28 oktober. Eventet kommer att äga rum i centrala Stockholm i en pop-up butik på Biblioteksgatan. Tanken är att den butiken ska vara ”världens roligaste modegalleria med morgondagens stjärnor” och markerar att Ikea nu börjar satsa på mode.

Hela tävlingen är ett pr-projekt för att samtidigt kunna skylta med Ikeas förvaringssystem.

Juryn som väljer ut vinnarna i tävlingen består av Margareta van den Bosch, Ann-Sofi Back, Cia Jansson och Elin Kling.

Enligt Ikea bedöms de tävlande efter ”starka, roliga och coola idéer”.

Forsman & Bodenfors är Ikeas reklambyrå och pr-byrån i projektet är Ibeyostudio. MEC är mediebyrå.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Forsman & BodenforsIkea

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.