Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag06.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Ilska mot Doritos hbtq-chips – då trycker han dit trollen igen

Publicerad: 25 September 2015, 08:29

Doritos nya chips har sloganen "There's nothing bolder than being yourself".

Doritos nya regnbågschips har fått flera Facebook-troll att gå i toppspinn. Men de har fått mothugg från en man som låtsas vara chipsmärkets kundtjänst.


Ämnen i artikeln:

FacebookTarget

Resumé har tidigare berättat om Mike Melgaard som låtsades vara varuhuskedjan Targets kundtjänst på Facebook, när de blev attackerade för slopandet av könsuppdelade avdelningar. Hans syrliga svar till kritikerna blev en stor succé innan Target upptäckte kuppen och plockade bort dem.
– Jag visste med en gång att det skulle bli känslosamma reaktioner på deras Facebook-sida från upprörda amerikaner. Efter att ha tagit en titt satt jag och skrattade högt vid min dator. Ett par minuter senare slog det mig hur kul det skulle vara att spela deras kundtjänst. Så det gjorde jag, och resten är historia, sa han då till Adweek.

Nu har Mike Melgaard slagit till igen. Den här gången har han låtsats vara en representant för Doritos. Med det fejkade kontot "Doritos ForHelp" bemötte han användare som gick till angrepp mot chipsmärkets beslut att lansera regnbågsfärgade chips.
– Jag skulle säga att Doritos kritiker på Facebook har varit betydligt obehagligare än de som kritiserade Target. Jag har sett folk säga en hel del hatiska saker gentemot hbtq-rörelsen. Än värre är att de här människorna blir upprörda utan någon som helst anledning, säger han till Adweek om det senaste tilltaget.

Här är några av hans svar:

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

FacebookTarget

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.