Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 16 april 2009, 11:23
Magnus Frisk lämnar jobbet som informationschef på Coop. Efter sommaren börjar på pr-byrån Springtime.
Magnus Frisk lämnar Cop för Springtime
Maria Arnholm, vd på Springtime rekryterade Magnus Frisk, informationschef på Coop, till livsmedelskedjan. Nu snor hon över honom till Springtime.
– Det känns som ett bra tillfälle nu när Coop är på rätt väg, säger Frisk. Maria Arnholm har en gång varit min chef här på Coop så vi har pratat regelbundet.
Magnus Frisk slutar till sommaren. Den 17 augusti börjar han sin nya tjänst.
– Det är en spännande och pigg byrå. De ligger långt fram i arbetet med sociala medier och deras syn ligger nära det som jag tycker, att människor påverkar människor.
Magnus Frisk har varit på Coop i fem år.
– Under den tiden har vi har gått från minus femhundra miljoner till plus hundrafemtio miljoner i år. Nu är en bra tid att sluta.
Vad ser du mest fram emot?
– Olika typer av stimulans och olika typer av utmaningar. Det jag känner väldigt mycket är att man måste se till helheten i kommunikationen. Att bygga information från grunden. Jag vill fortsätta jobba med det.
Linda Fagerlind