Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

"Inga trollerikonster som krävs"

Publicerad: 16 juli 2010, 12:17

De senaste dagarna har varit tuffa för SJ. Presschefen menar nu att det finns mer att göra. – Det finns lite för oss och andra att tänka på, säger SJ:s presschef Dag Rosander.


SJ:s presschef Dag Rosander. Foto: Pressbild

SJ har valsat runt i media den senaste veckan sedan passagerarna fick sitta fast i sex timmar på ett kokhett tåg. På kort sikt har det påverkat företagets anseende, menar Dag Rosander.

– Det är ju totalt oacceptabelt att resenärerna sitter fast i sex timmar i ett tåg, så det är självklart att det blir stort uppslaget i medierna. Men vi får helt enkelt göra det bästa av situationen samtidigt som SJ måste ha fullt fokus på resenärerna.

– Men på lång sikt är det servicearbetet som vi arbetar med. Det är inga trollerikonster som krävs för att vi ska höja vårt anseende och klara oss bättre genom kriser som dyker upp, säger han.

Vinterns snökaos med inställda tåg och nu det här. SJ har haft det tufft under det gångna året. Men Dag Rosander är ändå nöjd med företagets pr-arbete. Att det blir ett så pass stort intresse kring företaget beror enligt honom på att så många reser med tåget.

– Vårt arbete berör väldigt många. Människor behöver åka tåg, säger han.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.