Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Jakten på den försvunna Youtube-stjärnan

Publicerad: 8 juli 2015, 08:16

Bea är försvunnen.

Ett mystiskt försvinnande av en Youtube-stjärna ska sätta den nya ungdomsfilmen Paper Towns i fokus. Kampanjen är framtagen av Twentieth Century Fox och Splay.


Ämnen i artikeln:

Youtube

Fansen uppmanas att söka efter den försvunna Youtube-stjärnan på olika digitala plattformar i en "virtuell kurragömmalek". Kampanjen började i måndags när två Youtubers, Bea Reiman och Manfred Erlandsson, skulle göra en livestream – men Bea var försvunnen.

Fansen fick leta rätt på ledtrådar på Youtube, Instagram och Twitter och 1 500 personer engagerade sig.

– Splays upplägg ger oss en möjlighet att nå vår målgrupp där vi vet att de finns. Dessutom är det en kreativ lösning där man tagit filmens handling och gör den relevant för dem, säger Mattias Lundin, marknadsdirektör på Twentieth Century Fox, i en kommentar.

Än är inte Bea hittad, och kampanjen kommer att rulla på i två veckor till eller tills hon blir hittad.

Arbetsgrupp:
Linda Svensson, Promotion Manager, Fox
Sebastian Karlsson, New Media, Fox
Åsa Modig, Creative Sales and Strategist, Splay
Caroline Borelius, Production Manager, Splay
Magnus Bertfelt, Project Manager, Splay

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Youtube

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.