Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

"Janne Josefsson är välkommen till Ullman PR"

Publicerad: 18 november 2014, 12:15

Resumé har rapporterat om att UG:s frontfigur Janne Josefsson först öppnade dörren för pr-branschen i Joakim Lamotte podd och sedan stängde den eftersom han inte tyckte att han inte kan vara en bra pr-man om han är "förbannad på journalister". Nu vill Ullman PR locka över honom till byrån.


Ämnen i artikeln:

Janne JosefssonUppdrag GranskningHarald UllmanUllman PRPaul Ronge

– Jag känner Janne Josefsson. Det är en hyvens kille och kanske Sveriges främsta journalist. Han är mer än välkommen till Ullman PR. Men inte för att dricka kaffe med journalister, säger Harald Ullman i en kommentar.

Bakgrunden är att Janne Josefsson först gick ut i Joakim Lamottes podd med att han öppnar dörren för pr-branschen efter att han blivit hårt kritiserad i samband med den så kallade "gubbslems"-debatten och ville avslöja hur journalister undanhåller information.

Paul Ronge var förvånad och menade att sätta ditt journalister är fel motiv för att bli pr-konsult.

Då Resumé senare stämde av med Janne Josefsson uppgav han att han inte hade fått några erbjudanden från pr-branschen samt att han inte kan vara en bra pr-man om han är förbannad på just journalister.

"Som pr-konsult ska du vara trevlig och bjuda kunderna på kaffe", sade Janne Josefsson till Resumé igår.

Harald Ullman menar nu att Paul Ronges traditionella pudelstrategi kanske inte alltid är den bästa och särskilt inte för om Janne Josefsson skulle bli pr-konsult.

– Det är inte meningen att Janne Josefsson ska dricka kaffe o vara trevlig mot journalisterna. Tvärtom, att som journalist bli ifrågasatt av Josefsson är inget som någon journalist önskar sig. Det är lika läskigt som att vara på förhör i Uppdrag Granskning, säger Harald Ullman i en kommentar.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.