Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag31.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

JMW ska få fler att resa till Turkiet

Publicerad: 4 Februari 2014, 11:50

Foto: TURSAB.

650 000 svenskar besöker Turkiet varje år. JMW bli nu pr-byrå i Norge och Sverige åt Turkiska Statens Turistbyrå. JMW:s uppdrag går ut på att ihop med dess nordiska partner, Involve, få ännu fler att upptäcka Turkiet som resmål.


Ämnen i artikeln:

Björn MellstrandJMW

– Vi valde JMW eftersom de har en lång erfarenhet av arbete inom turism  och visade på en kreativ höjd i sina förslag, säger Murat Kocak,  direktör vid Turkiska Statens Turistbyrå i en kommentar.

Organisationen har till uppdrag att informera om Turkiet samt finnas som stöd för resenärer som planerar en resa till landet.

Enligt  JMW är Turkiet att land där man kan kombinera alltifrån sol, bad och skidåkning  till storstadshelger, historiska utflykter och shopping.

– Turkiet är så mycket mer än  sol, strand och bad. Att få bidra till att ge en breddad bild av Turkiet  är en rolig utmaning, säger Björn Mellstrand, vd och grundare av JMW i  en kommentar.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Björn MellstrandJMW

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.