Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag31.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

JMW ska stärka Kundkraft

Publicerad: 18 Maj 2010, 15:39

Pr-byrån JMW har fått en ny kund i elavtalssajten Kundkraft. Byrån ska ge företaget publicitet och öka dess närvaro i sociala medier.


Ämnen i artikeln:

Björn MellstrandJMW

truefalse

”Kundkrafts affärsidé ligger helt rätt i tiden”, säger JMW:s vd Björn Mellstrand. (Foto: Andreas Elgstrand)

Kundkrafts verksamhet är, enligt dem själva, att fortlöpande förhandla fram billigare elavtal åt konsumenter som väljer att bli medlemmar. För att få mer publicitet kring sitt erbjudande anlitar de nu pr-byrån JMW. I uppdraget ingår också att utveckla bolagets närvaro i sociala medier.
– Flera av våra medlemmar använder sig av sociala medier och skriver dagligen om hur det är att vara elkund i dag. Vi vill ta vara på det engagemanget och den kunskap som finns där ute. JMW:s erfarenhet på detta område var viktigt för oss, säger Thorbjörn Kjaer­gaard, vd för Kundkraft.

Enligt JMW:s vd Björn Mellstrand är Kundkraft ett bolag som har mycket att vinna på att ta tag i hur varumärket hanteras i sociala medier.

Bolaget har i dag 489 ­Facebookprofiler som säger sig gilla företaget.
– Kundkrafts ­affärsidé ligger helt rätt i tiden. De sociala medierna skapar goda förutsättningar för konsumentmakt, det ska vi hjälpa till att utveckla till Kundkrafts fördel, säger han.

Arbetsgruppen för uppdraget på byrån består av Brit Staktson socialamediarådgivare, Samuel Garlöv kommunikationskonsult och Joakim Karlsson cd.

Kundkraft har funnits sedan 1999 och ägs av Aftonbladet Tillväxtmedier. Enligt egen uppgift har förhandlat fram över 350 000 elavtal.

Ulrika Fjällborg

Ämnen i artikeln:

Björn MellstrandJMW

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.