Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

JMW tappar Brit Stakston

Publicerad: 25 juni 2014, 12:53

Brit Stakston

Brit Stakston lämnar JMW efter sju år som pr-konsult varav de fyra sista som delägare där hon ägt tio procent av byrån. Brit Stakston avslutar sin sejour på byrån efter årets Almedalsvecka.


Ämnen i artikeln:

JMWBrit Stakston

I Almedalen kommer Brit Stakston att medverka som programledare i sändningarna av "God Morgon Almedalen 2014". Det blir det sista hon gör för pr-byråns räkning.

– Jag har ett behov av att kunna arbeta mer flexibelt för att kunna ta uppdrag inom digital affärsutveckling   och den nödvändiga transformationen. Vill arbeta djupare och bredare med den digitala kunskapsklyfta  som ännu finns inom varje verksamhet och i samhället i stort. Jag vill också kunna fördjupa mitt arbete   med aktörer som arbetar med de rättvise, demokrati- och yttrandefrihetsfrågor som är så angelägna,   säger Brit Stakston i ett pressmeddelande.  

Brit Stakston är en av Sveriges mest anlitade experter på sociala medier. Hon har skrivit flera böcker på temat och medverkar frekvent i media. Hon lämnar JMW för att fokusera på digital affärsutveckling, opinionsbildning, styrelseuppdrag och   det egna författarskapet.  

– Brit har gjort en stor pedagogisk insats kring digitaliseringens effekter och hur sociala medier kan vara   en del av kommunikationen för företag och organisationer. Hon är idag en av Sveriges främsta experter   på området. På JMW har hon bidragit till att alla insatser idag har en digital utgångspunkt och även   ansvarat för kompetensutveckling av övriga medarbetare. Jag är stolt över vad vi gjort tillsammans och   över var JMW är idag. Brit har varit en nyckelperson i det bygget och vi önskar henne all lycka till, säger   Björn Mellstrand, JMW:s vd och huvudägare i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

JMWBrit Stakston

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.