Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Journalist och pr-konsult blir presschef på Axfood

Publicerad: 15 December 2014, 12:57

Claes Salomonsson blir presschef för dagligvarujätten Axfood. Han har varit journalist i över 20 år på alltifrån GT och VLT till Aftonbladet, där han hade en rad olika roller. Han har också jobbat för ICA-Nyheter.


Ämnen i artikeln:

SJHemköpPublikMedial KommunikationAftonbladetWillysAxfoodGTVLT

Claes Salomonsson har varit alltifrån nyhetsreporter och bildchef till debattredaktör på Aftonbladet.

Han  har även varit pr-konsult och kommer närmast från en roll som  seniorkonsult på Publik och har också varit vd och delägare på Medial  kommunikation.

Claes Salomonsson har arbetat sex år på SJ, först som tidningschef och sedermera som chef för externkommunikation.

Han var chefredaktör för SJ:s kundtidning Kupé fram till i höstas.

– Jag hoppas med min pr-bakgrund kunna göra Axfood ännu mera synligt i  media. Det finns så mycket bra att berätta, inte minst vad gäller  hållbarhet, mångfald som att ge unga människor jobb, säger Claes  Salomonsson i en kommentar.

Axfood har 254 butiker och detaljhandeln  drivs genom kedjorna Willys och Hemköp och utöver det samverkar man med  ett stort antal handlarägda butiker (820 butiker).

Axel Johnson äger 50,1 procent av aktierna i Axfood.

Karl-Johan Byttner


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.