Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag16.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Julklappen: Ronge i julkuleskägg

Publicerad: 18 December 2014, 13:22

Mattias Ronge har julkul(or).

Resumé rapporterade i förra veckan om världstrenden Beard baubles – där julkulor hängs upp i reklamskägget. Edelman Deportivo-vd:n Mattias Ronge var skeptisk till trenden – men under pr-byråns julfest i går fick han sig en överraskning. – Er lilla kupp inspirerade Mårten Hedbom, en av våra kreatörer, säger Mattias Ronge till Resumé.


Ämnen i artikeln:

Mattias RongeEdelman Deportivo

Det var byrån Grey i London som startade trenden genom att skicka ut julkort på två män i hipsterskägg som pyntat dem med julkulor.

Mattias Ronge meddelade i förra veckan att han rakat av sig sitt skägg och att han är skeptisk till trenden. David Orlic, vice vd och medgrundare på reklambyrån Volontaire var inne på samma spår.

Men nu har Mattias Ronge alltså fått hjälp på traven.

– Vi hade ett julklappslotteri på jobbet och fick i uppgift att köpa en julklapp. Jag kunde inte tänka på någonting annat än att ge Mattias ett skägg med kulor i. Han blev jätteglad – helt överlycklig. Men jag hade också hängt upp en liten extrapresent i skägget: En julgåva från Unicef, säger Mårten Hedbom.

Enligt honom hade Mattias Ronge på sig skägget under hela kvällen – något som ledde till många skratt.

– Om du förstår hur överraskad jag blev. Det var verkligen fint. Mårten Hedbom har lagt ner mycket tid på detta, säger Mattias Ronge.

Men i och med julfesten lämnar de trenden bakom sig:

– Nu är vi nog klara med skägget – nu får någon annan ta vid, säger Mårten Hedbom.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.