Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Jung får kepsar och hörlurar

Publicerad: 13 Juni 2013, 09:54

Claes Bodén, vd på Jung Relations.

Jung Relations får in två nya kunder: Kepstillverkaren New Era och Zound Industries, bolaget bakom hörlurarna Urbanears och Marshall Headphones.


Ämnen i artikeln:

Jung Relations

Pr-uppdraget för Zound Industries och New Era gäller samtliga produkter, som även kommer att finnas i Jung Showroom.

– Vi är stolta att två  popkulturellt starka varumärken, en uppstickare och en marknadsledare,  väljer att samarbeta med oss. Detta är ytterligare ett tecken på vår  position i branschen och det är skitskoj att vi fortsätter  att växa och få förtroende från kunder med framåtanda, säger Claes  Bodén, vd på Jung Relations, i ett pressmeddelande.

Zound Industires grundades 2009 och har idag följande varumärken i sin portfölj: Urbanears, Coloud, Marshall och Molami. I Sverige är Zound Industries cirka 60 personer, i USA 12 personer och i Hong Kong 15 personer. Idag finns företagets produkter i 95 länder och omsättningen förväntas hamna på 450 miljoner SEK 2013.

New Era grundades i Buffalo New York, 1920, och uppger själva att de är världens ledande kepstillverkare. Bolaget är officiell samarbetspartner till bl.a. NFL, NBA, NHL och MLB och sålde över 40 miljoner huvudbonader 2012. New Era representeras i Sverige av MnO International. Uppdraget gäller Sverige, Norge och Danmark.

Magnus Helander


Ämnen i artikeln:

Jung Relations

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.