Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 28 september 2015, 09:14
Jungs grundare Claes Bodén tillsammans med nya vd:n Jimmy Rodhelind.
Jung Relations är nominerade i Holmes Reports tävling och kan vinna pris som världens mest kreativa pr-byrå.
Pr-byrå-listan The Holmes Report avslöjade under helgen finalisterna till utmärkelsen "Global agency of the year". Över 400 bidrag har genomlysts och kvar finns ett fåtal nominerade i tio kategorier.
Nätverksbyråerna dominerar i många kategorier, WPP-ägda Cohn & Wolfe och Ogilvy PR, Omnicom-ägda Fleishman Hilard, IPG-byrån Weber Shandwick och oberoende Edelman slåss om titeln bästa byrå i alla kategorier.
Men det finns också svenska aktörer på listan: oberoende Jung Relations tävlar mot Golin, Marina Maher Communications, Unity och norska Trigger om att bli utsedd till den mest kreativa pr-byrån i världen. Jung Relations kom tidigare på en andraplats i The Holmes Reports ranking, då byrån slog Prime men fick se sig slagen av Unity.
Vinnarna avslöjas under Global Sabre Awards i Miami den 28 oktober.