Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Jung kan bli världsbäst

Publicerad: 28 September 2015, 09:14

Jungs grundare Claes Bodén tillsammans med nya vd:n Jimmy Rodhelind.

Jung Relations är nominerade i Holmes Reports tävling och kan vinna pris som världens mest kreativa pr-byrå.


Ämnen i artikeln:

PR-ByråerTävlingJung RelationsHolmes ReportSabre Awards

Pr-byrå-listan The Holmes Report avslöjade under helgen finalisterna till utmärkelsen "Global agency of the year". Över 400 bidrag har genomlysts och kvar finns ett fåtal nominerade i tio kategorier.

Nätverksbyråerna dominerar i många kategorier, WPP-ägda Cohn & Wolfe och Ogilvy PR, Omnicom-ägda Fleishman Hilard, IPG-byrån Weber Shandwick och oberoende Edelman slåss om titeln bästa byrå i alla kategorier.

Men det finns också svenska aktörer på listan: oberoende Jung Relations tävlar mot Golin, Marina Maher Communications, Unity och norska Trigger om att bli utsedd till den mest kreativa pr-byrån i världen. Jung Relations kom tidigare på en andraplats i The Holmes Reports ranking, då byrån slog Prime men fick se sig slagen av Unity.

Vinnarna avslöjas under Global Sabre Awards i Miami den 28 oktober.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.