Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Jung och Volvo vinner Global Sabre Award

Publicerad: 25 September 2014, 08:49

Jungs "The Unbranded Launch" för Volvo Cars har blivit utsedd till en av världens 50 bästa pr-kampanjer förra året. Nu prisas kampanjen med en Global Sabre Award i industrikategorin för konsumentprodukter.


Ämnen i artikeln:

VolvoJungVolvo CarsJung RelationsSabre Awards

Tidigare har kampanjen belönats med dubbla guld i europeiska Sabre Awards, guld vid Ipra Golden Awards samt silver i New York Festivals.

Idén var enkel. Jung tog bort logotypen när Volvo skulle presentera en helt ny design, och lät människor spekulera. Kan det vara en Audi?, Mercedez? eller en Aston Martin?

Arbetsgruppen gav ledtrådar successivt och när det slutligen avslöjades att det var en Volvo blev företaget hyllade - både för sin design och för sin annorlunda lansering.

Kampanjen fick ett genomslag bortom alla förväntningar och ett pr-värde på över en miljard dollar vilket bidrog till att förändra bilden av Volvo globalt.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.