Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 9 oktober 2014, 13:43
McDonald's fortsätter satsa på vintersport och blir ny sponsor till svenska skidlandslaget i längdåkning.
– McDonald's ger oss extra muskler, säger Johan Sares, Svenska Skidförbundets längdchef, i en kommentar.
Förra året sponsrade McDonald's det alpina landslaget – nu är det längdåkarnas tur att ladda upp med burgare inför VM i Falun.
– McDonald’s går in som en ny stark, fräsch samarbetspartner och ger oss extra muskler i vår strävan att tillhöra världens bästa skidnationer, säger Svenska Skidförbundets längdchef Johan Sares, i en kommentar.
Enligt McDonald's har de fått en positiv respons från svenska längdlandslaget. I Samband med ett läger i Torsby besökte hela längdteamet McDonalds i Karlstad.
– Vi är jätteglada över att vara ny partner till längdlandslaget! McDonald's har en lång historia som idrottsvän, både lokalt genom våra engagerade franchisetagare och nationellt samt internationellt som sponsor av stora idrottsevenemang, säger Jeff Jackett marknadsdirektör på McDonald's, i en kommentar.
Susanna Sköld