Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 10 oktober 2013, 08:57
Aspekta blir pr-byrå för Malmös kommunala fastighetsbolag, MKB. Avtalet löper under två år med möjlighet till två års förlängning. Grayling var bland annat med och slogs om uppdraget, enligt nyhetsbyrån Rapidus.
Uppdraget omfattar bland annat varumärkesarbete, public affairs och medieträning.
Hur mycket uppdraget är värt är inte klart, men MKB:s kommunikationschef Margaretha Söderström gör gällande att det inte kommer upp i miljonklassen, enligt Rapidus.
Aspekta har dragit ned på personal i år och förra året. Byrån sysselsätter idag 15 medarbetare.
– 2013 blir inget tillväxtår för Aspekta, men vi räknar med att hålla god lönsamhet. Det är en tuff marknad, men det är tufft för alla. Det gäller att göra bra ifrån sig nu för att stå stark när det vänder, säger vd Magnus Dahl till Rapidus.
Aspekta konkurrerade med bland annat Wirtén och Grayling.
Karl-Johan Byttner