PR
Kampanjen som fixade 110 ton kläder till Stadsmissionen
Publicerad: 5 oktober 2015, 13:10
Återwin-win.
Kampanjen Återwin-win har på tio dagar samlat in 110 ton kläder till Stadsmissionen.
– Det här är det mest lyckade klädinsamlingsinitiativet vi någonsin har haft, säger Marie Malm, insamlingsansvarig för second handverksamheten på Stockholms Stadsmission.
Atrium Ljungberg som äger handelsplatser runtom i Sverige, bland annat Sickla och Farsta Centrum, Mobila i Malmö och Mittpunkten i Östersund, är initiativtagare till kampanjen och samarbetar med lokala stadsmissioner i Stockholm, Uppskala, Västerås och Skåne.
Kampanjen gjordes även förra året – men då samlade man in 46 ton som gick till syriska flyktingar.
– Förra årets siffror var succé, men det enorma engagemanget som råder i Sverige idag har verkligen kommit fram i årets kampanj. Vi har samlat in 110 ton kläder på bara 10 dagar, mer än dubbelt så mycket som förra året. Resultatet bevisar att viljan att hjälpa är total och Atrium Ljungberg och Stadsmissionerna är väldigt glada över att kunna bidra som ett av de många fantastiska initiativ som nu tas, säger Marianne Perslow, kommunikationsstrateg på Atrium Ljungberg, i ett pressmeddelande.
De insamlade kläderna kommer att säljas i Stadsmissionens second-handbutiker, återanvändas till nya produkter och delas ut till deltagare inom Stadsmissionernas sociala verksamheter, som bland annat omfattar nyanlända flyktingar och människor i hemlöshet.
Arbetsgrupp AWB:
Petra Käll, Projektledare
Erik Edmark, Projektledare PR
Cornelia Waldersten Årfors, AD och illustratör
Ulrika Granlund Kukulska, Copy
Lie Barrén, PR konsult
Yong-Namm Lee, Junior Art Director