Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Kampanjen som ska avgöra valet

Publicerad: 8 mars 2010, 14:36

I söndags inledde Moderaterna sin kampanj om hushållsnära tjänster, det så kallade RUT-avdraget. Imorgon lördag inleder moderaterna sin kampanj om det så kallade ROT-avdraget. Kampanjen har temat "Har vi råd att säga nej till nya jobb?".


Per Schlingmann. Foto: Daniel Nilsson.

I kampanjen lyfter Moderaterna fram att ROT-avdraget ska behållas för att skapa fler jobb till Sverige.

– Här har vi två alternativ mot varandra, socialdemokraterna som vill ta bort ROT avdraget och moderaterna som vill behålla det. Vi vill lyfta fram vårat förslag att behålla ROT avdraget i vår kampanj då vi satsar på jobben för Sverige, säger Per Schlingmann, partisekreterare för Moderaterna.

Annonseringen för kampanjen kommer Moderaterna att köpa in från sajter som riktar sig till byggare.

– Frågan vi lyfter upp i kampanjen kan göra att vi vinner valet, säger finansminister Anders Borg.

Per Schlingmann håller med Anders Borg och tror också att kampanjen kan leda till valseger i höst:
– Frågan vi driver i kampanjen symboliserar jobbfrågan och hade det varit val på söndag så hade vi satsat ännu mera av vår valbudget att lyfta fram vårat budskap i frågan.
– Med den här kampanjen vill vi självklart komma tillbaka på banan igen och rikta fokus mot denna viktiga fråga som vi hoppas kommer att debatteras mycket under valet.

Vilken fråga Anders Borg är den viktigaste ni vill föra ut i era valkampanjer framöver?

– Att satsa på jobben.

Har du lärt dig något från Barack Obamas sätt att kampanja?
– Obama är en inspirerande politiker, säger Anders Borg.

Daniel Nilsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.