Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Kändisar målar naglarna i kampen för jämställd lön

Publicerad: 9 mars 2017, 10:09

Happy Jankell i Baaams nya kampanj.

FAB Medias nysatsning Baaam anlitar Happy Jankell och Petter med flera för att uppmärksamma de omjämställda lönerna i Sverige.


Ämnen i artikeln:

BaaamPetterFAB Media

Baaam är FAB Medias digitala satsning för kvinnor i målgruppen 20-35 år, vilken Resumé tidigare berättat om. Nu har de dragit igång en redaktionell kampanj med kändisar som Happy Jankell, Petter och egna influencerstjärnan Flora Wiström måla naglarna. Budskapet är "Nailalönen".
– Att kvinnor fortfarande tjänar en tiondel sämre än män i Sverige är inte okej. Vi är superglada att de här duktiga och framgångsrika personerna vill vara med och visa det, genom att måla en av sina tio naglar i en avvikande färg. Vi vill att alla ska vara med och naila lönen, säger Sara Grundberg, innehållschef på FAB Media, i en kommentar.

Kampanjen innehåller bland annat en video som publiceras på Facebook tidigare i dag.
– Det här är allvarligt. Det är 2017 och för att sätta fokus på det orimliga i att det fortfarande skiljer mer än 10 procent mellan mäns och kvinnors löner drar vi nu igång #nailalönen, säger Nathalie Mark, tf chefredaktör för Baaam.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

BaaamPetterFAB Media

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.