Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Kändiskrögaren om sitt byråval

Publicerad: 17 april 2013, 20:38

Melker Andersson.

Foto: Resumé.

Melker Andersson biffar upp pr-offensiven – med Priest PR. Uppdraget omfattar Grupp F12:s samtliga restauranger. För Resumé berättar stjärnkrögaren om byråvalet och pr-tänket.


Ämnen i artikeln:

Priest PRMelker Andersson

Ni har valt Priest PR-som ny pr-partner? Varför just dom?
– Det handlar om personkemi, snabbhet och kunskap om vår bransch, säger Melker Andersson till Resumé i en mejlintervju.

Hur många byråer slogs om uppdraget?
– Efter en första urvalsprocess valde vi ut tre byråer till en slutpresentation.

Ökar ni pr-budgeten? Hur mycket i så fall?
– Det sker en viss ökning av pr-budgeten.

Vad blir Priests primära uppgifter att jobba med?
– Vi har över tio restauranger och barer som alla har olika  inriktningar. Det sker hela tiden nya aktiviteter och händelser hos oss  som vi, med hjälp av Priest PR, ska vi bli bättre på att kommunicera.  Priest PR kommer även arbeta med övergripande kommunikationsfrågor  för Grupp F12-koncernen.

Hur har ni löst pr-arbetet tidigare?
– Vi har sedan länge ett samarbete med Assefa Kommunikation som kommer att spela en fortsatt roll för företaget även i framtiden.

Hur går det för Grupp F12 tycker du?
– Grupp F12 går bra. När vi skapar en ny restaurang så sker det inte för  att tillgodose en kortsiktig trend utan ifrån ett genuint intresse och  en passion. Det skapar långsiktigt hållbara verksamheter. Vår senaste  satsning är Vigårda BBQ där vi gjorde en snabbmatsrestaurang  utifrån vad vi som kockar själva vill besöka. Succén för Vigårda gör  att Grupp F12 nu etablerar fler restauranger inom Vigårdakonceptet och  vi har därmed skapat vår första snabbmatsrestaurangkedja.

Hur gör man för att nå ut på bästa sätt i den hårda konkurrensen?
– Det handlar om att våga göra roliga och annorlunda aktiviteter  tillsammans med duktiga medarbetare och partners - vilket vi alltid  gjort. Däremot har vi varit sämre på att berätta om exempelvis våra  matresor, nya kokböcker, gästspel och nöjesprogram vilket  vi nu ska bli bättre på.

Projektgruppen från Priest PR består av Mats Ryd, Sofie Gustafsson, Tomas Strandh och Elina Sahlin.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Priest PRMelker Andersson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.